Kwaliteit van zorg

Nieuw Woelwijck voldoet aan alle (wettelijke) voorwaarden om goede zorg te kunnen leveren. Het merendeel van de (wettelijk vereiste) administratieve handelingen wordt verricht door enkele ondersteunende medewerkers, zodat de groepsbegeleiders zoveel mogelijk tijd hebben voor de daadwerkelijke zorg. Deze zorg wordt verwoord in het persoonlijke zorgplan van de bewoner. Dit ondersteuningsplan wordt opgesteld in samenspraak met de ouders/wettelijk vertegenwoordigers.

Twee mannen aan het werk bij Nieuw Woelwijck
Schaatsers op het ijs
Ondersteuningsplan

Opstellen van het ondersteuningsplan

Bij het opstellen van een ondersteuningsplan worden de medische dienst én de orthopedagogen betrokken. In het ondersteuningsplan worden o.a. de volgende onderdelen opgenomen:

• De zorg en ondersteuning op lichamelijk en psychisch gebied
• Het dagprogramma
• De doelen, die met betrekking tot de zorgverlening, voor een bepaalde periode gesteld worden.

Evaluatie

Gesprekken voeren

(Half) jaarlijks wordt met de wettelijk vertegenwoordigers een gesprek over het zorgplan gevoerd. Daarnaast zijn er nog meer onderwerpen waar met elkaar inhoudelijk over wordt gesproken.
Het gesprek wordt gevoerd met begeleiders. De wettelijk vertegenwoordiger kan zich bij het gesprek bij laten staan door een familielid  of  een cliëntondersteuner. Voor meer informatie staat onderstaand een link naar een informatieblad van Menzis.

Bekijk informatieblad
Een groepsactiviteit met bewoners
Kwaliteitskader

Waarborgen kwaliteit

Om de kwaliteit van zorg te waarborgen nemen we vele voorzorgsmaatregelen. De kwaliteitsmedewerker van Nieuw Woelwijck draagt zorg voor de uitwerking van het kwaliteitskader in het kwaliteitshandboek.

Cliëntentevredenheid

Nieuw Woelwijck onderzoekt regelmatig de kwaliteit van de zorg en de cliëntentevredenheid en maakt hierbij gebruik van de door het Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg voorgeschreven onderzoeksmethoden. De bewonersraad van Nieuw Woelwijck wordt hierbij betrokken en geïnformeerd over de uitkomsten.

Keurmerken

Door medewerkers van Nieuw Woelwijck en externe bureaus wordt periodiek de veiligheid onderzocht op het gebied van medicatie, incidenten, WZD, hygiëne en brandveiligheid. Er is binnen Nieuw Woelwijck voortdurend aandacht voor de kwaliteit van zorg. Dit naar aanleiding van bovenstaande onderzoeken, maar vooral ook door signalen, afgegeven door medewerkers en ouders in de directe contacten.

'Ben ik tevreden'

Op Nieuw Woelwijck wordt gebruik gemaakt van het cliënttevredenheidsonderzoek 'Ben ik tevreden'. Onderstaand vindt u een samenvatting van Ben ik tevreden van 2018.

Vertrouwenspersoon

Nieuw Woelwijck heeft een vertrouwenspersoon voor bewoners en hun vertegenwoordigers. Mocht u problemen hebben rondom de zorg voor uw familielid waar u met de medewerkers van Nieuw Woelwijck niet uitkomt, dan kunt u met de cliëntvertrouwenspersoon contact opnemen. Dat kan via het centrale nummer van Nieuw Woelwijck.

Voor specifieke ondersteuning betreffende de onvrijwillige zorg binnen de Wet Zorg en Dwang kunt u terecht bij de heer R. Groot, vertrouwenspersoon via Quasir. U kunt hem bereiken via www.quasir.nl.

Documenten en formulieren

Bedankt voor uw bericht.
We nemen z.s.m. contact met u op.
Oeps, daar gaat iets mis. Probeert u het nog eens.
Door op "Accepteren" te klikken, gaat u akkoord met het opslaan van cookies op uw apparaat om de navigatie op de site te verbeteren, het gebruik van de site te analyseren en onze marketinginspanningen te ondersteunen. Bekijk onze Privacyverklaring voor meer informatie.